Search

בהלת הקורונה: שבים מאירופה ייכנסו לבידוד; לא יאושרו התכנסויות מעל ל-5,000 איש - וואלה!

בהלת הקורונה: שבים מאירופה ייכנסו לבידוד; לא יאושרו התכנסויות מעל ל-5,000 איש - וואלה!

בהלת הקורונה: שבים מאירופה ייכנסו לבידוד; לא יאושרו התכנסויות מעל ל-5,000 איש
צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) על הרחבת ההגבלות לשבים לארץ ממדינות נוספות באירופה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נוסעים ששבו מצרפת יידרשו להיכנס לבידוד בית בן שבועיים. וכך גם חוזרים מגרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה. ההגבלות הנוספות נכנסות לתוקף מיידי, והן מחייבות מעתה ואילך. בנוסף לכך, לא יאושרו התכנסויות של יותר מ-5,000 איש.

במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד הבריאות, אמר נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. לא קוראים לזה כך אבל זו האמת. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות, אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות".

ראש הממשלה הסביר כי "אנחנו נמצאים כך, כי הנחיתי על היערכות יתר ולא חסר. נאלצנו לנקוט באמצעים נוקשים מאוד כדי להאט את קצב התפשטות המחלה בישראל וכך קרה". בנוסף, אמר נתניהו כי יש להמנע מלחיצות ידיים. "לחדול מזה. אפשר לאמץ את השיטה ההודית, להגיד נמסטה או שלום. אבל צריך למצוא את הדרך להימנע", אמר.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר במסיבת העיתונאים כי "לא נהסס לעשות שום דבר, גם אם זה לא פופולרי, אם זה נוגע לבריאות. זו האחריות של משרד הבריאות וראש הממשלה, ונחמיר כל מה שצריך". הוא הודיע כי "לא נאפשר כנסים של 5,000 איש ומעלה", בין היתר הבהיר כי גם כנסים בינלאומיים בישראל יבוטלו.

ראש המלל מאיר בן שבת אמר במסיבת העיתונאים כי "היעד שאותו אנחנו מבקשים להשיג, הוא האטת קצב ההתפשטות. כל יום שאנחנו מצליחים מצמצם את הפגיעה בשגרת החיים, ממתן את ההשפעות על המשק. לכן חשובה התגייסות של כולנו". הוא הבהיר כי המצב בישראל בשליטה, וכי "הצעדים שנקטנו עד כה מוכיחים את עצמם. אנחנו ערים להשפעות בתחומים שונים".

בתוך כך, בשירות בתי הסוהר נערכים לשלושה תרחישים להתמודדות עם התרפצות נגיף הקורונה במתקני הכליאה. נכון לעכשיו, אף אסיר לא נדבק בנגיף ובשירות בתי הסוהר ינסו למנוע חדירה והתפשטות של הקורונה.

בשב"ס נערכים לשלושה תרחישים, במקרה הקל שבו ידבקו רק בודדים מהאסירים, יבודדו אותם בתאים. במצב של כמות גדולה יותר של נדבקים, הם יבודדו באגפים שכבר סומנו במה שמכנים בשב"ס "אגף נושם", אגף שאינו מאוכלס כעת אך מוכן לאכלוס מידי. במצב קיצון שבו תתרחש הידבקות המונית, מתכננים בשב"ס גם למקרה שבו ידרשו לבודד מתקני כליאה שיואכלסו על ידי אסירים שנדבקו בקורונה. כפי שפירסמנו אתמול לראשונה, בשב"ס יבטלו את הביקורים הפתוחים ומפגשים בין אסירים לבני משפחותיהם יעשו באמצעות מחיצות.

בנוסף, הוכנה תכנית פעולה ברמה המבצעית, הרפואית והמנהלתית. בשבועות האחרונים התקיימו ימי הסברה לסגל הרפואי של שב"ס ובוצעו הדרכות ותרגולות לסגל ביחידות להתמודדות במצב של חשיפת אוכלוסיית בתי הסוהר לנגיף. הוצאו הנחיות בנוגע למניעת הידבקות והדבקה מועברות לאוכלוסיית האסירים, לאנשי הסגל, האזרחים והמבקרים במתקני הכליאה של שב"ס. שב"ס נערך עם ציוד מיגון לצד ציוד לחיטוי של תאים ואגפים ונערך לרכש מאסיבי של ציוד מיגון נוסף. חומרי הסברה, סרטונים ושילוט התגוננות והדרכה הוכנו הן לאוכלוסיית האסירים והן לסגל.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-04 13:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDQ1NzDSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בהלת הקורונה: שבים מאירופה ייכנסו לבידוד; לא יאושרו התכנסויות מעל ל-5,000 איש - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.