Search

מתקדם לקואליציה: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי גוש הימין - ישראל היום

מתקדם לקואליציה: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי גוש הימין - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראשי המחנה הלאומי, לאחר קבלת תוצאות האמת שלימדו על ניצחון של הליכוד בבחירות.

צילום: עמי שמיר

בפגישה סיכמו נתניהו וחברי הכנסת של מפלגות "בלוק הימין" כי ימשיכו לפעול יחד כגוש אחד עם ראש הממשלה נתניהו, במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי בישיבה כי ראשי גוש הימין לא פוסלים כניסה לקואליציה עם מפלגות "המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". בסיכום הפגישה הבהירו הח"כים: "העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

השר ליצמן אמר ל"כאן 11" בתום הפגישה: "אני בטוח שנגיע למצב שתהיה ממשלה". בתשובה לשאלה אם יתמוך בכניסתו של ליברמן לממשלה ענה: "מי זה ליברמן?". 

בתוך כך, גם סיעת ימינה קיימה מפגש ראשון לאחר קבלת תוצאות האמת של רוב הקלפיות. שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר בפגישה: ״תוצאות הבחירות הן טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג שמדיניות ימין תיושם בפועל. יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל - לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי והצלחנו, מבלי לירות בתוך הנגמ״ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד״.

ח"כ איילת שקד הוסיפה: "כולם עבדו קשה ומתואם, ועשו את המקסימום. ברור מהתוצאות שתקום ממשלת ימין - זו בחירה מובהקת של הציבור".

ומה עכשיו? תהליך הקמת הממשלה

לאחר שוועדת הבחירות תפרסם את התוצאות הסופיות של הבחירות ביום שלישי הבא, אמור נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להתחיל בהתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת להקמת ממשלה חדשה. עם זאת,  באופן בלתי פורמלי הוא יכול להתחיל בהתייעצויות גם קודם לכן.

החוק מחייב את הנשיא לסיים את ההתייעצויות  בתוך שבעה ימים (עד  17 במארס), ואז להודיע על מי החליט להטיל את הרכבת הממשלה. החוק אינו מחייב את הנשיא לזמן את כולם. החוק קובע כי "נשיא המדינה יתייעץ עם נציגי הסיעות  בכנסת", אך במהלך השנים נוצר נוהג שהנשיא מזמין את נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-03 14:27:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM4NTE50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מתקדם לקואליציה: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי גוש הימין - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.