Search

כ-50 אלף ישראלים צפויים לשהות בבידוד בשל הקורונה - ישראל היום

כ-50 אלף ישראלים צפויים לשהות בבידוד בשל הקורונה - ישראל היום

המשק הישראלי לקראת זעזוע? הנחיות משרד הבריאות החדשות שפורסמו הערב (רביעי) צפויות להשפיע באופן משמעותי על המשק הישראלי. בין השאר, כ-50 אלף ישראלים צפויים לשהות בבידוד, ומשחקי ספורט ואירועי תרבות רבים יתבטלו.

נתניהו: "אנו בעיצומה של מגפה עולמית" // צילום: עמי שמיר

מספר שעות אחרי ההודעות של מנכ"ל אל על גונן אוסישקין ושל רונן קרסו, מנכ"ל איסתא שהבהירו עד כמה מצב התיירות והתעופה בישראל חמור – הגיעה ההודעה שמבשרת את אחת הבשורות הקשות ביותר לענף – כל מי שחוזר מגרמניה, צרפת, שוויץ, ספרד ואוסטריה יצטרך להיכנס לבידוד של שבועיים וכל מי שאינו ישראלי, לא יוכל להיכנס לארץ, בדומה להחלטה שהתקבלה למי שאינו ישראלי וביקר באיטליה, יפן, סין, תאילנד, הונג קונג ומדינות נוספות בהן קצב ההידבקות בנגיף הקורונה גבוה.

משמעות החלטות אלה, למעשה, היא סגירת שמי ישראל לתיירים. אזרחים זרים לא יוכלו להגיע אלינו מאירופה או מאסיה, וישראלים לא יטוסו ליעדים המאוד פופולריים האלה - ובכך אנחנו צפויים לראות כבר בקרוב מאוד ירידה של עשרות אחוזים בתנועת השמיים בישראל. יש לציין כי צעדי משרד הבריאות הם מהקיצוניים ביותר בהתמודדות עם וירוס הקורונה בעולם – צעדים שלרוב הוכיחו את עצמם, אך עם זאת, גרמו לפגיעה אנושה בענף התיירות והתעופה בישראל.

השפעה נוספת שצפויה להתרחש בעקבות ההודעה היא על הטסים לדרום, צפון ומרכז אמריקה, אזורים שנכון לעכשיו עדיין לא הושפעו בצורה דרמטית כתוצאה מהתפשטות הווירוס. ישראלים רבים טסים לאותם יעדים דרך מדינות אירופה, עובדה שמוזילה באופן משמעותי את מחירי הטיסות ומאפשרת מגוון רחב של אפשרויות הגעה ליעדים רבים באזור. בקרוב, עם הירידה הצפויה בכמות הטיסות ליבשת אירופה, אנחנו עשויים לראות גם השפעה על הטיסות ליעדים אלו.

לופטהאנזה קרקעה רבע מהצי שלה

בני יונוביץ', מנכ"ל פלטפורמת הנסיעות העסקיות Arbitrip, סיפר ל"ישראל היום" על ירידה במחירי המלונות ברחבי אירופה: "בתי המלון מקשיחים את מדיניות הביטולים ונהיה יותר ויותר קשה להציל את העסקאות של חדרים שהוזמנו. בתעשייתה תיירות מתקבלת תמונת מצב לפי הדרך היחידה של המלונות להתפרנס בימים אלה היא מדמי הביטול של הזמנות קיימות".

במקביל, חברת לופטהאנזה הודיעה כי היא מקרקעת כ-150 מטוסים, המהווים כרבע מהצי שלה. חברות נוספות כבר קרקעו חלק גדול מצי המטוסים שלהן ונכון לעכשיו, בשיחות עם גורמים בכירים בענף, התחזיות די פסימיות.

"מחיקה של יותר ממחצית התיירות מאירופה"

במקביל לנתונים אלה, הזהיר נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק מפני הנזק שייגרם לענף התיירות בשל צעדי משרד הבריאות האחרונים. "אירופה היא היבשת ממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר ומסתכם בכ-2.5 מיליון תיירים בשנה כ- 56% מסך הכניסות לישראל", אמר והוסיף, "המדינות לגביהן יצא צו סגירת שערים ( גרמניה, צרפת, ספרד, שוויץ ואוסטריה) בנוסף לאיטליה שכבר הוכרז עליה מהוות  כ-42% מסך הכניסות מאירופה".

"מצב איסור כניסה של תיירים ממדינות אלה יביא לפגיעה אנושה מכלל התיירות מאירופה כמו גם מתיירות שמגיעה דרך טיסות המשך (קונקשן) – ולמחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. זאת בנוסף למחיקת התיירות מהמזרח הרחוק שמהווה כ-10% מהכניסות לארץ".

"מלונאי ישראל אינם מומחים בבריאות, אבל הם מנהלים עסקים במדינה שאמורה להיות מסודרת. פעילות ללא שקיפות וללא ודאות, שנטועים בה ניצנים של היסטריה, לכאורה, פוגעת ללא שקול דעת בעסקים בהם הושקעו מיליארדי שקלים ובכלל זה באורחינו, בעובדינו ובהכנסות המדינה".

"אין לנו כוונה להתערב בשיקולי בריאות הציבור, אולם ובמידה ולפעולות שיגזרו משיקולים אלו תהיינה השפעות משמעותיות על מצב המלונות בישראל, נבקש כי בד בבד יפוצו המלונות על פגיעה זו באופן מידי. על הממשלה לקחת בחשבון כי לתקן את ההרס שיגרם לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשנים האחרונות של המשק, יהיה כמעט בלתי אפשרי. כמו גם לתקן את תדמיתנו בעולם  לאחר התגובה הקיצונית של ישראל ביחסה לתיירים, לעומת מדינות אחרות. אנו מתריעים כי החלטות אלו מדרדרות את הענף למצב בלתי הפיך", אמר לישראל היום.

השתתף בהכנת הכתבה: יורי ילון

Let's block ads! (Why?)



2020-03-04 17:16:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM4OTA30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כ-50 אלף ישראלים צפויים לשהות בבידוד בשל הקורונה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.