Search

חשש: ישראלי שחזר מהמזרח הביא את וירוס הקורונה לישראל - ישראל היום

חשש: ישראלי שחזר מהמזרח הביא את וירוס הקורונה לישראל - ישראל היום

הקורונה ממשיך להתפשט: ישראלי שחזר לא מכבר מהמזרח, מאושפז בבית החולים שיבא ונבדק אם הוא לקה בנגיף. משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי בסוף השבוע האחרון השתחררו מספר מטופלים עם חשד לקורונה ששהו בבידוד לאחר שחזרו מסין והתברר שלא חלו בנגיף. אנו מעריכים כי בעת הקרובה צפויים מקרים רבים של חשד בקרב השבים מסין, אשר צפויים להסתבר כמחלות אחרות. ככל שיהיה מקרה מאומת של הנגיף, תצא הודעה מסודרת מהמשרד".

האזרח המאושפז בשיבא הגיע ממדינה במזרח הרחוק (לא סין) אבל מכיוון שבא שם במגע עם אנשים מסין ומכיוון שהגיע עם תסמיני חום ומחלה בדרכי הנשימה, הוחלט לאשפז אותו בבידוד.

משרד הבריאות המליץ ביום שישי "להימנע מנסיעות לא הכרחיות לעיר ווהאן שבסין", מוקד ההתפרצות של הנגיף המתפשט. "המשרד מצוי בקשר עם כל הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא ויעדכן את הציבור באופן שוטף בהתפתחויות", נמסר ממשרד הבריאות. בצרפת התגלו אתמול (שישי) שני מקרים ראשונים ביבשת אירופה בכלל, כשאותרו שני בני אדם בערים פריז ובבורדו. 

מניין ההרוגים מהתפרצות הנגיף בסין קפץ ל-41, כאשר גם הונג קונג הכריזה על מצב חירום בעקבות התפשטות הנגיף. אוסטרליה אישרה היום (שבת) כי ביבשת יש ארבעה חולים בנגיף, במלזיה נתגלו שלושה מקרים וצרפת דיווחה על המקרים הראשונים באירופה ביום שישי.

ארה"ב מארגנת מחר ראשון טיסת שכר להחזרת אזרחיה ודיפלומטים מהוואן, העיר הסינית המרכזית שהיא מוקד ההתפרצות, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. בבייג'ינג החל הממשל לבדוק אוטובוסים שנכנסים או עוזבים את הבירה, כדי לנסות ולעצור את התפשטות הווירוס.

בהונג קונג, נתגלו חמישה מקרים של הידבקות. מושלת הונג קונג, קארי לאם, אמרה כי טיסות ורכבות בין העיר ווהאן יופסקו. בתי ספר בהונג קונג שנמצאים כיום בחופשות השנה החדשה יישארו סגורים עד 17 בפברואר. נשיא סין שי ג'ינפינג, אמר בכינוס של המועצה העליונה (הפוליטבירו) כי המדינה מתמודדת עם מצב קשה, אך תוכל לו. 
שדות תעופה ברחבי העולם הגבירו את סינון הנוסעים מסין, אם כי כמה מפקידי הבריאות והמומחים הטילו ספק ביעילות צעדים אלו.

הממשלה הסינית הגבילה את תנועתם של כ-35 מיליון בני אדם בלפחות 12 ערים במחוז חביי, כולל העיר ווהאן שבה חיים כ-12 מיליון אנשים. בניו יורק טיימס דווח שפארק השעשועים דיסנילנד בשנחאי ואתרים תיירותיים נוספים צפויים להיסגר.
רשויות הבריאות בווהאן הכריזו על "אזור מלחמה", כשבעיר חסמו את הכניסה והיציאה באמצעות בריקדות. הטיסות הנכנסות והיוצאות אל ומהעיר הושעו, כמו גם הרכבת התחתית והאוטובוסים. 

שדה התעופה הית'רו בלונדון, היום // צילום: אי.פי

הקמת בית חולים שדה בעיר ווהאן // צילום: GettyImages

התפרצות הווירוס מגיעה רגע לפני פתיחת חגיגות השנה החדשה בסין, שצפויות להיערך החל ממחר עד ה-8 בפברואר. בבירה ייג'ין כבר הכריזו על ביטול החגיגות על מנת למנוע כינוסים לא הכרחיים של ההמונים. גאודן גלאה, נציב ארגון הבריאות העולמי בבייג'ין, אמר בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי "גורמי הבריאות נערכים להתפרצות שתימשך כמה חודשים".

עוד בנושא:

גלאה אמר לסוכנות הידיעות AP כי ברור שמספר החולים יעלה. "גם כמות של כמה אלפים לא תפתיע אותנו", אמר גלאה. עם זאת הוא הוסיף: "גם זה לא מהווה אינדיקציה לחומרת המחלה. למעשה, זה מאוד מאוד טוב לאתר כמה שיותר חולים". עם זאת, ארגון הבריאות טרם החליט להכריז על המחלה כמגיפה. 

בבריטניה, הממשלה ערכה כינוס של קבינט החירום. "ההנחה הקלינית כרגע שהסיכוי להידבקות הוא נמוך", צייץ שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק לאחר הפגישה. עד כה 14 בני אדם שזוהו בקבוצות סיכון באי הבריטי נבדקו והתקבלו תוצאות שליליות. 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-25 14:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI3NDAx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חשש: ישראלי שחזר מהמזרח הביא את וירוס הקורונה לישראל - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.