Search

בהלת הקורונה: לופטהנזה ביטלה את כל הטיסות לישראל; אלפי ישראלים מבטלים כרטיסים - ישראל היום

בהלת הקורונה: לופטהנזה ביטלה את כל הטיסות לישראל; אלפי ישראלים מבטלים כרטיסים - ישראל היום

משבר התעופה בעקבות וירוס הקורונה: בצעד חריג הודיעה היום קבוצת התעופה "לופטהנזה", הכוללת את חברות התעופה סוויס אייר ואוסטריאן איירליינס, על ביטול גורף של טיסות לישראל עד ה-28 למרץ.   

אין מדובר בחברת התעופה הראשונה שמבטלת טיסות לישראל וממנה. בימים האחרונים ביטלה אל-על לחלוטין את הקווים  לסין, יפן, תאילנד ואיטליה. חברות נוספות שפועלות בארץ והשהו את הקווים מישראל ליעדים שונים: קטאי פסיפיק ההונג קונגית, סצ'ואן איירליינס והיינאן איירליינס הסיניות וגם אליטליה צמצמה את פעילותה בהיקף של 75% לאור התפשטות וירוס הקורונה. גם חברת טיסות הסחר ריינאייר, הידועה בטיסותיה הזולות במיוחד ליעדים שונים באירופה, צפויה לצמצם פעילות החל מהשבוע הבוע באופן משמעותי, וכך גם חברת וויז. 

אם המשבר ימשך, אנו צפויים בימים הקרובים לראות חברות תעופה נוספות שמבטלות טיסות לישראל. את הניצנים ניתן לראות עכשיו עם ביטול טיסות מצד איירפראנס, אליה צפויות כאמור להצטרף חברות נוספות. 

דעו את זכויותיכם: המדריך למבטל הטיסות בצל הקורונה

וירוס הקורונה שהתפשט מסין לשאר חלקי העולם יצר פאניקה ובהלה לא רק בפן הבריאותי אלא גם אצל אנשים רבים שהזמינו מראש טיסות לחו"ל וכעת, בשל תפוצת הנגיף העולמית והוראות הבידוד המחמירות בנוגע לשבים מיעדים שונים ברחבי העולם, רוצים לבטל את החופשה הנכספת אך עלולים להיתקל בהערמת קשיים ומכשולים מצד חברות התעופה השונות.     

אז מה הזכויות שלכם בנוגע לביטול חופשה? אלו חברות הולכות לקראת הלקוח ואלו פחות? והאם קשישים יוכלו לבטל יותר בקלות? בדקנו עבורכם מול חברות תיירות ותעופה רבות והמועצה הישראלית לצרכנות מה הזכויות שלכם במקרה שבו תרצו לבטל את החופשה שכבר הוזמנה עוד לפני התפרצות הנגיף הקטלני.   

למרות הנזק הכספי - חברות התעופה נוטות להתחשב בצרכן 

חוק הגנת הצרכן קובע כי הצרכן רשאי לבטל טיסה, נופש או טיול מאורגן בתוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת טופס גילוי נאות, לפי המאוחר מביניהם, ובתנאי שהביטול לא ייעשה בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד היציאה לנופש. חברות התעופה והתיירות שמקלות על מדיניות הביטול הן רבות. ניתן למנות את אל-על, שסופגת את המכה הכי קשה ומתחשבת מאוד בלקוחותיה, אך גם חברות התעופה ארקיע, ישראייר, קבוצת לופטהנזה, איסתא, אשת טורס, סמארט אייר, אליס, קלאב מד, השטיח המעופף, גוליבר וחברות נוספות. כל החברות הללו ונוספות מאפשרות ביטול מעבר למה שהחוק מחייב, וכאן מדובר ללא ספק בצעד שפוגע בהן כלכלית בצורה אנושה, אך מתחשב מאוד בצרכן.

עוד בנושא:  

קניתם כרטיס למשחק כדורגל או לדיסנילנד? אתם נתונים לטוב ליבו של בעל העסק   

נושא שכמעט ולא מדובר הוא אטרקציות, כרטיסים ועסקאות שנעשות בחו"ל. אם קניתם כרטיס למשחק כדורגל, הופעה, אטרקציה או אפילו ביצעתם עסקה מול בית עסק בחו"ל, העסקה לא נכללת תחת חוק הגנת הצרכן וכאן אתם נתונים לטוב לבו של בעל העסק, מוכר הכרטיסים או בית המלון.

בבדיקה מול החברות הגדולות שמוכרות כרטיסים להופעות ואירועי ספורט, וביניהן איסתא ספורט ולייב טיקט, הן מבהירות כי הן עדיין לומדות את הנושא, ונכון לעכשיו לא מאפשרות ביטול בניגוד לחוק הגנת הצרכן. המשמעות: אם הזמנתם כרטיס להופעה בצרפת לדוגמא, לא תקבלו את הכסף בחזרה גם את ביטלתם את הטיול, וכמובן במידה ואתם לא נמצאים בטווח חוק הגנת הצרכן. חשוב לציין שהחברות משנות מדיניות ביטול לעתים קרובות בתקופה זו, וייתכן מאוד כי יוחלט שכן לאפשר החזרים. 

הקלות לאזרחים מעל גיל 65 

בשיחה עם עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות הוא מדגיש מי הן האוכלוסיות שזכאיות להקלות בחוק: "אזרח ותיק שביצע את העסקה  (מעל גיל 65), עולה חדש, או בעל מוגבלות רשאי לבטל עסקה שבוצעה בטלפון או בצ'ט בתוך 4 חודשים מיום הרכישה או ממועד קבלת טופס הגילוי, לפי המאוחר מביניהם, ובתנאי שנותרו למעלה משבעה ימים (לא כולל שבת וחג) לפני מועד הנסיעה. דמי הביטול שישלם הצרכן הם 5% או 100 ₪ לפי הנמוך ביניהם עבור כל כרטיס".

"אם יש אזהרת מסע, כלומר איסור טיסה ולא אמירה כללית שרק אם הטיסה נחוצה, אז יש סיכול ואז הצרכן זכאי לקבל את התמורה בחזרה. ההמלצה שלנו היא גם אם חברת התעופה לא מסכימה לבטל את הטיסה, כדאי לנסות לבטל את המלון או ההופעה לבד ולנסות להציל לפחות חלק מהכסף", מוסיף מרום. 

במקביל, אנשי עסקים מתחום התיירות מספרים על ימים קשים מאוד. "אנחנו קורסים, אם כל זה לא ייגמר בקרוב ואם משרד הבריאות לא יקל את ההנחיות ההזויות האלה אנחנו נסתבך, משפחות שלמות לא יוכלו להתפרנס. זה ענף שעשרות אלפים מתפרנסים ממנו בארץ, זה נזק עצום לכלכלה שלנו אנחנו לא סתם בוכים, יש פה אסון גדול", מספר איש עסקים בענף התיירות.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-05 14:17:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM5MTkz0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בהלת הקורונה: לופטהנזה ביטלה את כל הטיסות לישראל; אלפי ישראלים מבטלים כרטיסים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.