Search

בשל הידבקות תלמיד בקורונה: בוטלו הלימודים בתיכון ברנר - וואלה!

בשל הידבקות תלמיד בקורונה: בוטלו הלימודים בתיכון ברנר - וואלה!

בית ספר שלם בבידוד מחשש לקורונה, משרד הבריאות: "צפויה עליית מדרגה"
עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: ספירת "קלפיות הקורונה" של הבחירות, אתמול)

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • תלמיד כיתה ט' בבית ספר בגבעת ברנר נדבק בנגיף, כל בית הספר נשלח לבידוד
  • נדבקת נוספת: סגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו, תלמידי כיתה ה' נשארו בבית
  • משרד הבריאות: "צפויה עליית מדרגה, החקירה האפידימיולוגית מורכבת"
  • מניין הנדבקים בישראל עלה ל-15, בהם גם אדם שחזר מאיטליה ושוהה בבידוד

1,150 תלמידי בית ספר ברנר נשלחו היום (רביעי) לבידוד בביתם, לאחר שאחד מהם, תלמיד כיתה ט' שעובד ב"פיראט האדום", נדבק בנגיף הקורונה. ישראלית נוספת שנדבקה בנגיף היא סגנית מנהלת בבית ספר בקריית אונו, וכל תלמידיה שבכיתה ה' הונחו אף הם להיכנס לבידוד. משרד הבריאות הזהיר כי "אנחנו צפויים לעליית מדרגה". כמו כן, צפוי להתקיים דיון עם משרד החוץ לנקיטת צעדים נוספים.

התלמיד, שעובד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה, נדבק לאחר שבא במגע עם תושב היישוב אירוס, שחזר מאיטליה בשבוע שעבר. היום, תלמידי שכבתו בבית הספר, שבגבעת ברנר, נשארו בבית והונחו שלא להגיע ללימודים.

בהודעה לתושבים, החתומה על ידי מנהל בית הספר איציק חולדאי, ראש מועצת ברנר דורון שידלוב, ראש מועצת גן רווה מוני אלימלך וראש מועצת גדרות יוסי קנדלשיין, הוסבר: "לפי הנחיות משרד הבריאות כל מי שבא במגע עם התלמיד נכנס לבידוד - צוות בית הספר פונה בשעה זו בצורה פרטנית לכל אחת ממשפחות התלמידים שעליהם להיכנס לבידוד ומעדכן אותן וזאת לפי הנחיית משרד הבריאות".

בהודעה נמסר כי הלימודים בוטלו "כדי שנוכל לוודא שהגענו לכל התלמידים הרלוונטיים". עוד הובהר כי הלימודים בשאר השכבות בתיכון, כמו גם ביתר מוסדות החינוך במועצה, פועלים כסדרים. "אנו מבקשים מכם להישמע להוראות משרד הבריאות, המופיעות באתר משרד הבריאות. נמשיך ונעדכן בכל עת במידה ויהיו התפתחויות או שינוי בהנחיות", נמסר בהודעה לתושבים.

אבי בלין, אבא לילדה מכיתתו של התלמיד החולה, אמר לוואלה! NEWS כי היא נמצאת בחדרה, באזור משלה. "הילדה מרגישה טוב, היא בריאה. היא מתוחה כי כל הסיפור הזה מאוד מלחיץ אותה. היא מכירה את הילד", אמר. הוא הוסיף: "אנחנו משתדלים לחזק אותה. אצלנו יש קצת לחץ, זה לא דבר רגיל. להגיד שאנחנו מקבלים את זה בשוויון נפש? ממש לא. אנחנו מקשיבים להנחיות. פאניקה זהירה".

בלין משמש גם כמזכיר קיבוץ גבעת ברנר. הוא הסביר כי "מרבית התלמידים הם מהקיבוץ שלנו". לדבריו, בשעה 8:00 הוועד המקומי התכנס והחל להפיץ את המידע ליישוב בצורה מסודרת. "ברגע שהמידע הזה הופץ הודיעו לנו שהשנתון לא מגיע לבית הספר והתלמידים נשארים בבידוד ביתי. מיד התארגנו. מיד קיבלנו את האינפורמציה מה מותר ומה אסור".

הנדבקת הנוספת, סגנית המנהלת מקריית אונו, מלמדת את כיתה ה' 1 בבית ספרה והיא שוהה כעת בבידוד. הבוקר, 27 תלמידי הכיתה, שבעה עובדי הוראה וסייעת הונחו שלא להגיע לבית הספר ולהיכנס אף הם לבידוד. סגנית המנהלת נדבקה לאחר ששהתה בחנות "הפיראט האדום" מעל ל-15 דקות.

הלילה נודע כי שלושה ישראלים נוספים נדבקו בקורונה, בהם גם אדם נוסף ששב מאיטליה ב-20 פברואר ומאז שהה בבידוד בביתו. מצבם קל והם שוהים בבידוד. בהמשך, משרד הבריאות צפוי לפרסם את מספרי הטיסות והמיקומים המדויקים של אותם החולים, בהתאם לחקירה האפידמיולוגית. בצהריים הוא יכנס מסיבת עיתונאים. עם הגילויים החדשים על חולי הקורונה, המשרד מסר כי "הפעם החקירה האפידימיולוגית מורכבת ומכילה הרבה יעדים". היום בצהריים צפוי להתקיים דיון בין כל המשרדים הרלונטים לענייני הקורונה כולל משרד החוץ שבו ידונו על צעדים נוספים מול מדינות צרפת וגרמניה כדי למנוע את כניסת הנגיף לישראל.

סגן מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, פרסם את המלצות משרד הבריאות שיופעלו בהמשך כדי לצמצם את התפשטות המחלה. לדבריו, תחול נקיטת צעדים למניעת התפשטות ברמת המדינה וברמת הפרט. "המטרה כאן תהיה לצמצם ככל הניתן את ההדבקה באמצעות הקפדה על היגיינה אישית ועל ידי צעדים שיצמצמו את הסיכון להדבקה כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים וככל שיהיה בכך צורך אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך".

באשר להתמודדות מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה אמר כי "בשלב בו תהיה התפשטות נרחבת, מרבית המטופלים יקבלו טיפול בקהילה, או שלא יזדקקו לטיפול כלל ויתבקשו להישאר בביתם עד לחלוף המחלה. עם זאת, יהיו מקרים שידרשו אשפוז ולעיתים אף טיפול נמרץ. מערכת הבריאות ערוכה להתמודד עם התרחיש באמצעים של הרחבת יכולות האשפוז והטיפול הנמרץ".

רונית ניר, יו"ר ועד ההורים בבית ספר ברנר, סיפרה לוואלה! NEWS כי ככל הידוע להם, התלמיד חלה כבר משבוע שעבר. "קיבלנו הנחיות ממשרד הבריאות שלא כל בית הספר צריך להפסיק לעבוד אלא רק תלמידים ספציפיים, והיום רק שכבת ט' לא תגיע לבית הספר כדי להגיע לילדים הספציפיים שצריכים להכנס לבידוד", אמרה.

היא הוסיפה: "הכי חשוב לנו שהילד ירגיש טוב. לא הייתה בהלה מצדנו או מצד תלמידים, אבל הרבה מהם החליטו להשאר היום בבית. מעבר לזה, הכל עובד לפי ההנחיות. אלה תלמידי תיכון, הם חשופים לתקשורת. הם כולם מודעים למצב ולווירוס". לדבריה, "יש אווירה טובה מאוד בבית הספר היום".

בסך הכול, 15 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף. הם כוללים תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, שנודע על הידבקותם ביום שני, ומאז הם שוהים בבידוד. בנוסף אליהם, נדבקו גם בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה, חיילת תושבת אור יהודה ושלושה נוסעים ששהו על ספינת "דיימונד פרינסס ביפן". אחד מהם הבריא ושוחרר לביתו מבית החולים.

(עדכון ראשון: 8:15)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-04 08:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDQ0MDPSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בשל הידבקות תלמיד בקורונה: בוטלו הלימודים בתיכון ברנר - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.