Search

14.5% הצביעו עד השעה 10:00; נתניהו בקלפי: "אל תשמעו לפייק ניוז" - ישראל היום

14.5% הצביעו עד השעה 10:00; נתניהו בקלפי: "אל תשמעו לפייק ניוז" - ישראל היום

בחירות 2020 בעיצומן: עד לשעה 10:00 הצביעו 14.5% מכלל בעלי זכות ההצבעה, מדובר בירידה קלה לעומת ספטמבר אז הצביעו 15% מבעלי זכות הבחירה. באפריל הצביעו 12.9% מבעלי זכות ההצבעה, ולפיכך מדובר בעלייה נאה של יותר מ-1.5% מהבחירות הראשונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה כבר מימשו את זכותם הדמוקרטית כשיצאו להצביע בקלפי של בית הספר "בית חינוך עירוני ג'" בירושלים. ראש הממשלה אמר בצאתו מהקלפי: "אני קורא לכולם ללכת להצביע. זו זכות דמוקרטית גדולה, ואנחנו צריכים להיות גאים בזכות הזו, לבוא בזקיפות קומה ובביטחון על מנת להצביע". 

צילום: לע"מ

בנוגע לבהלת הקורונה אמר נתניהו: "אני אומר בביטחון כי אנחנו עושים את כל מה שצריך כדי לטפל בנושא הבריאות והקורונה, וכי אין לכם מה לדאוג בנושא זה. רק דבר אחד חשוב בשעה זו - אל תשמעו לפייק ניוז ולניסיונות למנוע מכם לבוא ולהצביע". 

נתניהו ורעייתו מצביעים // צילום: חיים צח, לע"מ

בשעה 07:00 נפתחו הקלפיות ואזרחי מדינת ישראל יצאו להצביע בפעם השלישית בתוך פחות מ-11 חודשים כדי לקבוע את עתידה הפוליטי של המדינה. בבחירות הנוכחיות, הבחירות לכנסת ה-23, מספר בעלי זכות הבחירה עומד על 6,453,255, כשמאז הבחירות האחרונות לכנסת ה-22 , בבחירות בספטמבר 2019, גדל מספר בעלי זכות הבחירה ביותר מ־113 אלף איש. ברחבי הארץ נפתחו 55 קלפיות בבתי הסוהר כשפוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-7,900 בני אדם.

בני גנץ הצביע בקלפי בראש העין // צילום: משה בן שמחון

10:30: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיע להצביע בבית הספר יפה נוף בירושלים והביע את תחושותיו על הבחירותה שלישיות בתוך פחות משנה לאחר שהצביע. "תמיד יום בחירות היה יום חג, אבל אני מוכרח לומר שהיום אין לי שום חגיגות יש אפילו תחושה של בושה. זה לא מגיע לנו מערכת בחירות איומה שמתדרדרת עד כדי טינופת, לא מגיעה לנו תקופה של חוסר יציבות שלא מסתיימת. מגיעה לנו ממשלה שתעבוד בשביל כולנו. אני מבקש מכם צאו להצביע ולהשמיע את הקול שלכם. אני יכול לקוות שניפגש כאן בבחירות ב-2024״, אמר הנשיא.

צילום: יהודה פרץ

09:55: יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, הצביע הבוקר בקלפי שבהרצליה. לאחר ההצבעה אמר כי "היום צריך לתקן את תוצאות בחירות ספטמבר. היום כל איש ואשת ימין יוצאים להצביע. לא מוותרים על אף קול, כל אחד קובע!".

09:40: שר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט, הצביע הבוקר ברעננה, מלווה ברעייתו גילת. השר בנט אמר לאחר ההצבעה כי "הבחירות האלה הן לא על השמצות וטינופים, הן על החיים שלנו. על מי יגבה את חיילי צה״ל ולא מי יטנף על היריב הפוליטי שלו. יש גם דרך אחרת, נקייה וטובה, של אהבת ארץ ישראל. תבחרו טוב, תצאו להצביע״.

שר הביטחון נפתלי בנט מצביע ברעננה // צילום: גדעון מרקוביץ

09:35: יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ הצביע הבוקר בקלפי בתל אביב ואמר במעמד ההצבעה כי "הגענו לרגע האמת. זהו יום גורלי לעתיד מדינת ישראל. כל אזרח שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו חייב לצאת להצביע ולהשפיע".

צילום: רענן כהן

09:30: יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הצביע הבוקר בקלפי שבחיפה ואמר לאחר ההצבעה כי "בבחירות האלה נקבל 15 מנדטים מהציבור הערבי ואת המנדט ה-16 מהציבור היהודי שמאמין בדמוקרטיה".

צילום: דוברות הרשימה המשותפת

09:20: יו"ר כחול-לבן, הרמטכ"ל לשעבר ח"כ בני גנץ הצביע בקלפי בראש העין: "בימים האחרונים כולנו נחשפנו לשקרים, הקלטות ומערכת שמנסה לשסות אותנו אחד בשני. אני מקווה שביום הזה נתחיל בתהליך של ריפוי ושנתחיל לחיות אחד עם השני ביחד. אני קורא לכולם ללכת להצביע. לא להיגרר לא אחרי שקרים ולא אחרי אלימות".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ מצביע הבוקר // צילום: קוקו

נציגי המפלגות מכל גווני הקשת הפוליטית יצאו להצביע // צילום: שמואל בוכריס, גיל קרמר, עמי שמיר, Newsenders, מישל דוט קום

09:10: יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הצביע יחד עם רעייתו אילה בקלפי בקריית ארבע. לאחר ההצבעה אמר יו"ר עוצמה יהודית כי "הבוקר הזה, זה בוקר שאפשר ליצור אלטרנטיבה. בוקר להצביע לאנשים שמילה שלהם זו מילה. אני מבקש מכם, הצביעו עוצמה יהודית. שימו 'נץ' בקלפי. זו האלטרנטיבה, זו הבחירה, זו האמת".

09:05: שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן הצביע הבוקר בקלפי בירושלים. השר ליצמן אמר כי "הצבעה ליהדות התורה היא התשובה לכל ההסתה וההכפשות נגדנו מליברמן ולפיד. הציבור שלנו נשמע לרבותיו ואני קורא לכולם להצביע ולהגדיל את כוחה של יהדות התורה בפתק ג'".

09:00: שר החוץ ישראל כ״ץ, יו״ר מטה הבחירות של הליכוד, הצביע בקלפי בכפר אחים. במעמד ההצבעה השר כ״ץ אמר כי ״מדינת ישראל צריכה את הליכוד וביבי ולא את גנץ ואחמד טיבי, ראש הממשלה ואני הובלנו הפעם את קמפיין הליכוד עם חיבור מחודש לשטח- שם תמיד היה כוחנו".

08:55: ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, הצביע יחד עם בנותיו במושב משמר דוד

08:50: יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני ממפלגת יהדות התורה, הצביע  בקלפי בי"ס בית יעקב ברחוב אורליאן בבני ברק. ח"כ גפני: "מקווה שזה הבחירות האחרונות בסבב הזה. מי שהוביל את עם ישראל למערכת בחירות מיותרת עשה נזק גדול למדינת ישראל ואני מקוה שהוא ישלם את המחיר על זה".

נשיא המדינה הצביע בירושלים: "תחושת בושה קשה" // צילום: עמי שמיר

08:45: יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ הגיע להצביע יחד עם רעייתו אחלמה פרץ, לקלפי בעירו שדרות. עמיר פרץ: ״הגענו לרגע האמת. המאבק בין הגושים צמוד מאוד, והניצחון בהישג יד. אנחנו יכולים לעשות את זה".

ח"כ עמיר פרץ מצביע הבוקר // צילום: דוברות העבודה גשר מרצ

08:35: שר הביטחון לשעבר, ח״כ משה (בוגי) יעלון, ממפלגת כחול לבן הצביע בקיבוץ גרופית שבערבה, ואמר לאחר הצבעתו כי "אזרחי ישראל, זה בידיים שלכם! צאו להצביע! סומך עליכם שתבחרו בשינוי ובתקווה, בחרו במי שיעבדו עבורכם, בחרו במנהיגות אחראית ומחוייבת לכם, בחרו 'כחול לבן' בראשות בני גנץ, כי הפעם חייבים להכריע!״.

08:15: שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד ממפלגת ימינה, הצביעה בקלפי במרכז הקהילתי בית קמחי , ברמת החייל, ת"א. במעמד ההצבעה איחלה ח"כ שקד: "שנצליח לצאת מהפלונטר הזה ושימינה תהיה כמה שיותר גדולה. יש כאלה שיגידו שלא צריך להצביע ימינה, הם תמיד אומרים, אבל צריך להצביע רק ימינה כדי שתהיה ממשלת ימין חזקה". 

ח"כ איילת שקד מצביעה הבוקר // צילום: דוברות ימינה

08:00: ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הגיע להצביע בישוב נוקדים בו הוא מתגוררעם צאתו מההצבעה אמר ח"כ ליברמן כי הוא "קורא לרוב הדומם לצאת ולהצביע. הערב תהיה הכרעה, הכרעה חשובה, בין מדינת הלכה לבין ישראל ביתנו חזקה".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן מצביע הבוקר // צילום: צחי מרים

07:15: יו״ר ש״ס ושר הפנים, אריה דרעי, הצביע בקלפי בשכונות הר נוף בירושלים, וזה לאחר שביקר בקברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל, מייסד תנועת ש״ס, לתפילה יחד עם פעילים, חברי כנסת ובעלי תפקידים בתנועה. במעמד ההצבעה אמר השר דרעי כי הוא "מקווה מאוד שהיום נקבל לגוש הימין 61 מנדטים בראשות בנימין נתניהו וש"ס תהיה חזקה, אבל אם חלילה לא נקבל את ה-61 והגוש השני יקבל את ה-61 - אין לי ספק שתוקם ממשלה בראשותו של גנץ ביחד עם ליברמן, מרצ ומפלגת העבודה ובתמיכה של הרשימה המשותפת".

השר אריה דרעי בקלפי הבוקר // צילום: יעקב כהן

נשיא המדינה וראשי המפלגות צפויים לממש את זכות ההצבעה שלהם ולהצביע הבוקר במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ ובהם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שיצביע בשעה 10:00 בביה"ס "יפה נוף" בשכונת בית הכרם בירושלים, וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שיצביעו בשעה 10:30 בבית הספר תיכון עירוני ג' בירושלים.

בחירות 2020, הישורת האחרונה:

מכתבים שזויפו בשם מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, לפיהם מפלגת עוצמה יהודית פרשה הופצו וחולקו בסמוך למספר קלפיות ברחבי הארץ. בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת מסרו: "לא היה ולא נברא. עוצמה יהודית לא פרשה". 

בעוצמה יהודית מסרו בתגובה לדברים כי "אין גבול לנבזות ולשפל אליו מוכנים לרדת כדי לפגוע בעוצמה יהודית. עוצמה יהודית מתמודדות בבחירות עד הסוף. אנו קוראים לכל איש ימין לא להצביע למפלגות שמרמות ומנסות להטות את הבחירות, ולהצביע הצבעה אידאולוגית – למפלגה היחידה בימין שלא מערבבת את הבוחרים שלה".

בחירות בצל הקורונה: עדת הבחירות המרכזית תקצה קלפיות המיועדות להצבעה של אנשים השוהים בבידוד בית. למרות הצו של משרד הבריאות המחייב בידוד בית, הוציאה ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, הנחיה לאפשר הצבעה בבחירות גם לאנשים המצויים בבידוד, ובלבד שהם ללא תסמינים. 

עוד בנושא: 

בחירות חשאיות - על מנת להבטיח את הגינות הבחירות ולמנוע כל ניסיון להשפיע על מצביעים כיצד להצביע, מקפידים על חשאיות ההצבעה המתבצעת מאחורי פרגוד. המצביע נדרש להכניס למעטפה את האות של הרשימה שבה הוא תומך, לסגור אותה ולשלשל אותה לתוך הקלפי. החוק קובע עונשים על כל ניסיון להשפיע על אזרחים עבור מי להצביע.

גם בבחירות לכנסת ה-23, המפלגות צריכות לעמוד במספר הקולות המינימלי שרשימה צריכה לקבל בבחירות כדי לזכות בנציגות בכנסת. אחוז החסימה עומד כיום על 3.25% מכלל הקולות הכשרים (144.197 קולות בבחירות לכנסת ה־22). לפיכך רק מפלגות שיקבלו יותר מ־3.25% מהקולות ייזכו לייצוג בכנסת של ארבעה ח"כים. לימין החדש חסרו בבחירות לכנסת ה־21 רק כ־1,400 קולות כדי להיכנס לכנסת. בבחירות בספטמבר 39 רשימות לא עברו את אחוז החסימה, ו־126,704 אלף קולות ירדו לטמיון.

השתתפו בהכנת הידיעה: דניאל רוט-אבנרי ויורי ילון

Let's block ads! (Why?)



2020-03-02 10:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM4MTMz0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "14.5% הצביעו עד השעה 10:00; נתניהו בקלפי: "אל תשמעו לפייק ניוז" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.