Search

שר המשפטים אוחנה הגיב לתביעת עד המדינה ניר חפץ: "לא חוזר בי מאף מילה" - ישראל היום

שר המשפטים אוחנה הגיב לתביעת עד המדינה ניר חפץ: "לא חוזר בי מאף מילה" - ישראל היום

עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, באי כוחו של ניר חפץ, מסרו: ״שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו״. 

בכתב התביעה נרשם: "לקראת פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין השימוע שנערך בפניו בנוגע לחקירות רוה׳׳מ בכלל, ותיק 4000 בפרט, התייצב הנתבע על דוכן הנואמים במליאת בית המחוקקים של מדינת ישראל, אחז בידיו דפים כתובים של נאום, שהוכן מראש, והקריא בפני קהל הנוכחים, לרבות כתבים, צלמים ומקליטים של אמצעי התקשורת השונים, את הפרסום הזדוני... בשעה שאוחנה דיבר מעל במת הכנסת, כבר עמד בתוקפו צו איסור פרסום, אשר חל בין היתר על תוכן הדברים שנכללו בדברי אוחנה ועל פי התביעה." 

עוד נרשם: "בעוד הנתבע מנסה להסתתר, לסברתו הזדונית אך מוטעית, מאחורי חסינותו הלכאורית הוא חשף במסגרת הפרסום הזדוני לעיל, בפני כולי עלמא, פרטים האסורים בפרסום עפ״י הצו השיפוטי, שעל קיומו ידע - או למצער חייב היה לדעת, ולו בחזקתו כשר המשפטים". 

שר המשפטים אוחנה הגיב לכתב התביעה באמצעות פוסט בפייסבוק, בו רשם כי הוא "לא חוזר בו מאף מילה".

עוד רשם: "צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתי. אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהן הוא מופנה. יום לפני הדיון, ב-5.11.19, פרסם באתר החדשות News1 העיתונאי יואב יצחק את פרטי המקרה, בפירוט נרחב, הרבה מעבר למה שפירטתי במליאה. לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בכל אמצעי התקשורת המודרניים והעדכניים (פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ), שפרסמו גם שמות, תמונות ופרטים הרבה יותר אינטימיים ומפורטים. השנה, להזכירכם, היא 2019."

בהמשך דבריו טען שר המשפטים כי אינני גורם חוקר, אין בידי את חומר החקירה, אלא רק את מה שפורסם. הדיון בשאלה האם לשם מקרים כגון אלו נועדה או לא נועדה החסינות, מניח שבוצעה חריגה – שכאמור לשיטתי לא התקיימה". 

בכתב התביעה נגד שדרן גל"צ, יעקב ברדוגו, צויין כי בינו לבין חפץ קיימת היכרות בת עשרות שנים, וכי בין השניים היתה "ידידות מסוימת". עוד צויין כי במסגרת תפקידו של ברדוגו כשדרן בכיר, לא אחת "ניצל את המיקרופון הציבורי, הצבאי, להבעת דעות פוליטיות אודות נושאים ואישים, באצטלא של עיתונאי, ואף קרה כי ננזף על חריגות בוטות מן המצופה מאדם בתפקיד רגיש שכזה". 

"על פי התביעה ברדוגו, שנמנה בין כמה מאות חברים בקבוצת ווטסאפ הקרויה ״אחדות בליכוד״, העלה צילום חלקי מתוך מסמך שהגישו סנגוריו של רוה״מ ליועץ המשפטי לממשלה, וזאת במסגרת הליכי השימוע שנערכו לרוה״מ בקשר לתיק 4000 ובו פרסום שחסה תחת צו איסור פרסום דגם לאחר צמצום הצו הוא חוסה תחת צו איסור פרסום.

איום חפץ לאוחנה: "התנצלות ופיצוי - או שאתבע"  

Let's block ads! (Why?)



2019-11-28 15:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzExMjY50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "שר המשפטים אוחנה הגיב לתביעת עד המדינה ניר חפץ: "לא חוזר בי מאף מילה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.