Search

ברק: "ליברמן פועל להקים ממשלה בראשותו" - סרוגים

ברק: "ליברמן פועל להקים ממשלה בראשותו" - סרוגים

ברק: "ליברמן פועל להקים ממשלה בראשותו"

  (צילום: תומר ניוברג\ פלאש90)

לקראת סבב ההתייעצויות שיחל הערב (ראשון) אצל נשיא המדינה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תוקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואומר כי הוא אינו מתכוון לעמוד במילתו וחותר להקים ממשלה בראשותו.

"לגנץ יש יותר ממליצים ומפלגה גדולה יותר. אפילו הראשון בין השניים מספיק כדי שהנשיא יטיל עליו את הקמת הממשלה", כתב ברק בעמוד הפייסבוק שלו.

"׳המשותפת׳ מגלה תבונה, סובלנות וגמישות. יותר מבעבר. יש לקוות שגנץ ישכיל לטפל בה נכון. עניין ליברמן הוא כנראה הרבה יותר מסובך. אין שום סימן לנכונותו לעמוד מאחורי התחייבותו המקורית להמליץ על מי שיהיה המפלגה הגדולה ביותר. וגם לא לכוונה שהצהיר עליה, להכריח את הליכוד להחליף את נתניהו".

עוד באותו נושא

הליכוד: "צריך לחקור את אהוד ברק מייד"


"מהגמגום של ליברמן, בקשר להמלצה על גנץ, עולה חשד כבד שליברמן איננו מתכוון לממשלה רחבה בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו, רצונו כנראה להוביל לכשלון של שניהם. כישלון שבעקבותיו על פי החוק, יכול כל חבר כנסת ש- 61 עומדים מאחוריו לדרוש להקים ממשלה. הערכתו היא כנראה, שהרתיעה ממועד ג' לבחירות, בראשית 2020, תוביל את הכנסת אל הרע במיעוטו, ממשלה בראשותו", טען ברק.

איש המחנה הדמוקרטי הוסיף כי "הכיוון יסתמן עוד במהלך השיחות עם הנשיא היום. אבל ראוי לומר כבר כעת, ממשלה בראשות ליברמן היא אפשרות גרועה. זהו אופורטוניסט, ציניקן שטובל בשחיתות מכל עבר. מילה שלו מעולם לא הייתה מילה. שאלו את הנייה, את סכר אסואן או הביטו במה שקורה היום. הישגיו במשרד החוץ והבטחון לא זוהו עדיין. וההתלהבות החדשה ממנו במחנה המרכז-שמאל היא לא יותר מאשליית קיץ מתוקה, שתחמיץ או תתאדה בבוא הסתיו".

עוד באותו נושא

אין 61 ממליצים: המירוץ של גנץ ונתניהו לנשיא


ברק המשיך לתקוף את ליברמן ואמר: "ליברל הוא לא. לא היה ולא יהיה. ההיפך. תרומתו החיובית היחידה עשויה להיות לאפשר, דרך המלצה על גנץ, לכונן ממשלה צרה וקצרת ימים, ללא הליכוד. ממשלה כזאת תוביל מיד להורדת מועמדות נתניהו. כך תתאפשר הרחבתה, בראשות גנץ ובנוכחות ליברמן כחבר. לא כראש".

ברק עבר לתקוף גם את היועמ"ש מנדלבליט: "הסיטואציה הבעייתית הזאת שוב מאירה את תפקידו הקריטי של היועץ בקצב הצב, מנדלבליט. הוא האיש שבסמכותו בכוחו ובאחריותו, מכוח היותו נאמן הציבור, ולא משרת של נתניהו, לחתוך באבחה אחת את הקשר הגורדי המשפטי פוליטי הזה- ולהודיע את החלטתו בעניין כתבי האישום מייד לאחר השימוע. עוד במחצית אוקטובר. המצב המשפטי שיווצר לא יאפשר להטיל על נתניהו הרכבת ממשלה. הליכוד ייאלץ להחליפו וההסתברות גבוהה יחבור לממשלת אחדות רחבה. כל התנהגות אחרת של היועץ, כשברקע אינסוף 'הנחות סלב' שכבר נעשו על ידו לנתניהו ומשפחתו, תטיל צל כבד על מורשתו, על מעמד מוסד היועץ ועל עיקרון השוויון בפני החוק. התנהלות כזאת גם תוליד סיכון כבד לעתיד הדמוקרטיה ולנורמות השלטון בישראל. קום מנדלבליט והתעשת. לפני שיהיה מאוחר מדי".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-22 06:53:12Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi2QFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvMzc1ODI4LSVENyU5MSVENyVBOCVENyVBNy0lRDclOUMlRDclOTklRDclOTElRDclQTglRDclOUUlRDclOUYtJUQ3JUE0JUQ3JTk1JUQ3JUEyJUQ3JTlDLSVENyU5QyVENyU5NCVENyVBNyVENyU5OSVENyU5RC0lRDclOUUlRDclOUUlRDclQTklRDclOUMlRDclOTQtJUQ3JTkxJUQ3JUE4JUQ3JTkwJUQ3JUE5JUQ3JTk1JUQ3JUFBJUQ3JTk10gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ברק: "ליברמן פועל להקים ממשלה בראשותו" - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.