Search

תסבוכת בשידור חי: כך יתנהל סבב ההתייעצויות של ריבלין עם המפלגות - ישראל היום

תסבוכת בשידור חי: כך יתנהל סבב ההתייעצויות של ריבלין עם המפלגות - ישראל היום

הסבב מספר אחת: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין יחל היום ב־17:00 את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, בתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר. לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות, אם יהיה צורך בכך. 
בהתחשב במצב הפוליטי הנוכחי, שלפיו נראה כי כחול לבן או הליכוד לא יצליחו להרכיב קואליציה צרה, ובעקבות פניית רה"מ בנימין נתניהו אל יו"ר כחול לבן בני גנץ להקמת ממשלת אחדות רחבה ביום חמישי האחרון, שעליה בירך ריבלין, גוברים הסיכויים שהנשיא יפעל להרכבת ממשלת אחדות. 

הנשיא עשוי לקיים ביום שלישי או ברביעי פגישה משולשת עם נתניהו וגנץ, או פגישה אישית עם כל אחד מהם, אם האפשרות של ממשלת אחדות תהיה הממשית ביותר. הפגישה המשולשת הזו עשויה לצאת אל הפועל לאחר השלמת סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות השונות, שיחל היום אחר הצהריים ויושלם מחר בשעות הצהריים.

בשלב הראשון ריבלין ישמע את נציגי כל הסיעות, ואם אכן יתברר כי אין היתכנות להרכבת ממשלה צרה בראשות כחול לבן או הליכוד, האזרח מספר אחת יקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר. 

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר - או על חברי הכנסת הנבחרים, במקרה של ממשלת אחדות - יעמדו לרשותו או לרשותם, על פי חוק יסוד: הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה. 

במצב שבו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק. ההערכה היא כי הנשיא ישתדל להימנע ככל האפשר מהענקת ארכה, על מנת שלא ליצור סחבת מיותרת. 

נציגי המפלגות יגיעו אל משכן הנשיא לפי גודל מפלגתם - מהגדולה לקטנה. ראשונים יתייצבו היום אחר הצהריים בבית הנשיא נציגי סיעת כחול לבן, אחריהם יגיעו נציגי סיעת הליכוד, ובהמשך אנשי הרשימה המשותפת, ש"ס, ולקראת שמונה בערב צפויים להגיע נציגי ישראל ביתנו, שהמלצתם על חבר הכנסת שעליו יבקשו להטיל את הרכבת הממשלה עשויה להיות בעלת חשיבות מכרעת

מחר ב־10:00 יתייצבו במשכן הנשיא נציגי יהדות התורה, אחריהם יבואו נציגי ימינה, העבודה־גשר, וינעלו את המצעד נציגי המחנה הדמוקרטי. 

כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנחה ריבלין על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות, מתוך רצון לקדם שקיפות.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-22 09:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkzODY30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "תסבוכת בשידור חי: כך יתנהל סבב ההתייעצויות של ריבלין עם המפלגות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.